Beberapa Gambar Sekitar Gerakerja Di Kawasan Jerai


SILA TEKAN PADA GAMBAR UNTUK MAKLUMAT PROGRAM. TEKAN KEMBALI UNTUK MULAKAN GAMBAR-GAMBAR SEKALI LAGI. Created by TCF

Thursday, December 31, 2009

Program Intelek Desa





2 minggu lepas pelajar-pelajar DPLI UPSI telah mengadakan satu program anak angkat dipanggil Program Intelek Desa di Kampung Batu 2. Program telah berjalan selama 3 hari 2 malam di mana mereka tinggal dirumah rumah keluarga angkat dan menjalankan pelbagai aktiviti di kampung. Peserta-peserta dari UPSI ini merupakan mereka yang sedang menjalankan pengajian dan latihan untuk menjadi guru dan kehadiran mereka bukan sahaja sekadar menjalankan aktiviti-aktiviti biasa tetapi telah dapat memberi pengisian, ilmu dan semangat kepada anak-anak kampung yang masih lagi belajar.

Saya berharap silaturrahim yang dijalinkan dapat kita teruskan dan kukuhkan lagi. Saya juga berharap mereka dapat terus berhubung , walaupun sebulan sekali bertanya khabar, lebih-lebih lagi kepada adik-adik angkat mereka. Ini akan membakar semangat adik-adik mereka untuk belajar dan berjaya sepertimana abang-abang dan kakak-kakak angkat mereka masuk ke Universiti.

Terimakasih Saiful yang membantu menggerakkan program Intelek Desa ini, terimakasih Pak Su Ismail sebagai ketua kg Bt 2, Azizah dan semua yang menjayakan program Intelek Desa di Kg Bt 2.

No comments: