Beberapa Gambar Sekitar Gerakerja Di Kawasan Jerai


SILA TEKAN PADA GAMBAR UNTUK MAKLUMAT PROGRAM. TEKAN KEMBALI UNTUK MULAKAN GAMBAR-GAMBAR SEKALI LAGI. Created by TCF

Monday, June 8, 2009

Program Lawatan ke Dewan kaum Tiong Hua di Pekan Jeniang


























Saya dan YB Dr Leong, ADUN Gurun telah melawat dewan dan temple kaum Tiong Hua di Pekan Jeniang untuk melihat perkembangan mereka di sana. Beberapa perancangan pembangunan telah sedang dilaksanakan. Pada masa sama. kami telah ditunjuk sebuah "Guard Post" lama yang ada di dalam kawasan dewan tersebut yang merupakan tempat dimana kaum Cina membantu pihak Kerajaan menentang Parti Komunis Malaya pada masa itu. Saya telah menyarankan supaya "Guard Post" ini dikekalkan dan dijadikan satu peninggalan sejarah yang menunjukkan sumbangan kaum Tiong Hua Jeniang pada masa itu menentang PKM. Saya difahamkan masih ada seorang tua yang dapat menceritakan sejarah penentangan waktu tersebut dan berharap pihak pengurusan Dewan dapat membukukan pengalaman beliau untuk tatapan semua.

3 comments:

Anonymous said...

umno datang bg duit bangang punya bangsa ingat org lapar samgat ke duit kau.buat perubahan pada semua jangan bagi pada puk umno jer babi

Detguaq said...

Salam Ikmal,

Ini menunjukkan bahawa bukan semua Cina Malaysia merestui ideologi komunis yg lamngsung tidak sesuai di praktikkan disini. Kepada Anon 5:51, apa sebenarnya yang anda marahkan? Jika perlukan bantuan selain dari duit(kerana anda tidak kelapaq duit)sila salurkan aduan atau permasaalahan atau permohonan terus kepada beliau(sdr Ikmal) secara peribadi, atau jika 'segan' untuk berjumpa boleh e-mailkan kepada beliau atau saya atau boleh juga terus adu di 'Aduan rakyat Jerai' dalam blog saya. Jika anda menyangka dia hanya 'hulur tangan' kepada ahli UMNO, anda benar-benar silap!!! Sila dekati beliau sebelum lemparkan kejian yang sebegitu. Api yang anda nyala tidak akan padam, malah mungkin membakar kembali diri anda!

Fikirkan kembali jika anda tidur pakai kelambu atau ubat nyamuk dihujung kepala.

Saya percaya anda berani untuk berhadapan dengan kami jika anda betul-betul ada masalah atau kawan-kawan anda ada masalah yang perlukan penyelesaian.

Saya kata begitu kerana anda berani memaki, sudah tentu anda berani berhadapan!

Salamun Alaik!

Anonymous said...

Program-program yang melibatkan semua kaum patut diadakan dengan lebih banyak lagi. Jangan tunggu hanya dekat pilihanraya.

Program melawat orang sakit, orang tua, OKU patut mula la ni, jangan tunggu dekat pilihanraya.

Dari segi tu, saya ucap tahniah. Teruskan kerja anda.